O mica particica din sufletul meu....

12 decembrie 2011

Paine in vas roman

 Are gustul painii pe vatra.....

Ingrediente

    • 200 ml apa calda
    • 130 ml lapte caldut
    • 2 linguri ulei
    • 1 lingurita rasa sare
    • 1/2 lingurita rasa zahar
    • 25 g drojdie proaspata
    • 605 g faina
  • Portii: 1Portii: 1
  • Timp de preparare Timp de preparare: peste 120 minute

Mod de preparare reteta

Ingredientele de mai sus se pun in ordinea scrisa in cuva masinii si se selecteaza programul pentru aluat cu drojdie (la mine e programul 11). Daca nu aveti masina de paine, framantati cu mana.
Se intinde aluatul dospit pe masa infainata, se da forma dorita si se pune in vasul de lut, tinut in apa rece inainte.
Se  lasa aproximativ 15-20 de minute sa mai dospeasca, apoi se da la cuptor, la 180 de grade, fara capac,  pana e gata.




Poza cu sectiunea nu e prea reusita ca nu am ami avut rabdare si am rupt painea cand am scos-o din cuptor, fara sa mai astept sa se raceasca si sa o tai frumos felii, pe care sa le asez pe o farfurie...bla. bla, bla...:)))

10 comentarii:

  1. Mirosea a paine proaspata si nu stiam de unde.Uite ca am aflat,si am venit sa servesc o bucatica din aceea rupta,fiindca este mai buna.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. uite ca paine in vas roman nu m-am gandit sa fac , dar sigur e delicioasa !!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dia, asa e, pana stai sa o tai frumos, iti trece pofta..:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Catkitchen, si mie mi-a venit ideea cand am vazut din greseala vasul roman si eu cautam o tava in care sa pun painea la copt...:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu prea fac eu paine dar la vasul asta nu m-as fi gandit!Arata bine si cred ca s-a copt frumos.

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow,paine de casa...miroase pina aici.Super ideea cu vasul roman!

    RăspundețiȘtergere