O mica particica din sufletul meu....

31 ianuarie 2012

Eclere cu vanilie si ciocolata



Daca tot sunt la cura de slabire si gatesc mai putin, vreau sa prezint retete pe care le-am facut mai demult si nu am apucat sa le prezint. 
Foarte bune eclerele astea! 

Ingrediente

Pt coji:
  • 100 g unt
  •  1 lingurita de zahar
  •  1 praf de sare
  •  125 g faina
  •  4 oua
  •  250 ml apa
Pt umplutura:
  • 5 galbenusuri
  • 150 g zahar
  • 1 esenta vanilie
  • 3 linguri amidon
  • 500 ml lapte
Pt glazura:
  • 200 g ciocolata
  • 3-4 linguri frisca lichida

  • Portii: 0Portii: 0
  • Timp de preparare

Mod de preparare reteta

Cojile:
Puneti la fiert apa+untul+ zaharul + sarea si lasati sa fiarba. Luati vasul deoparte si adaugati faina. Amestecati bine. Cand compozitia e calduta, adaugati pe rand ouale, unul cate unul si mixati bine dupa fiecare.
Puneti compozitia intr-un posh si turnati aluatul obtinut pe hartia de copt, in forma si lungimea
dorita. Coaceti cojile la 180 grade, pt aprox. 25 minute. Cand sunt reci, le taiati pe orizontala.
Crema:
Frecati galbenusurile cu zaharul si vanilia.
Puneti amidonul in 50 ml de lapte rece si amestecati pana se dizolva. Restul de lapte puneti-l intr-o oala si incalziti-l apoi adaugati-l, putin cate putin, peste crema de ou. Adaugati si laptele cu amidon si amestecati, apoi fierbeti totul pe foc pana se ingroasa.
Umpleti cojile cu crema obtinuta. Eu am pus in putina budinca si cacao, ca sa diversific culorile...:))
Glazura
Se topeste ciocolata cu frisca la microunde si se orneaza dupa preferinta. Eu am presarat si nuca de cocos la unele sau dungulite de ciocolata alba.









9 comentarii:

  1. Ce combinatie delicioasa.....vanilie si cioco.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac f mult! Sper sa apuc sa fac si eu anul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am idee cand o sa prestez si eu eclere.Cerere am,dar nu si chef ca sa le gadil.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti tare, Dia! Lasa ca tu esti harnicuta si pe deasupra si buna, deci cererea nu va ramane fara raspuns mult timp..:)))

      Ștergere
  4. La eclere nu puteam sa lipsesc tocmai eu: le adooor! Coji n-am facut pana acum, poate am invrednicesc de valentines day sa fac o fapta buna pt un pofticios:)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte usor de facut cojile, Danutza! Sunt sigura ca iubitelu tau merita sa faci un efort pt el..:))

      Ștergere
  5. Hi there, You have done an incredible job. I will definitely digg it and in my view suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this website.
    my web site > Imprimare carduri

    RăspundețiȘtergere