O mica particica din sufletul meu....

29 octombrie 2011

Briose raw cu mere




Nu obisnuiesc sa gatesc raw, desi nu mi-ar strica deloc, avand in vedere ca e modul cel mai sanatos de hranire, dar uitandu-ma pe blogul Ligiei Pop mi-a facut cu ochiul prajitura ei de mere raw.
Si mi-am propus sa o fac sub forma de briose. Am executat-o cu mici modificari.
Cu reteta aceasta particip si la concursul  "Dulce Romanie" organizat pe blogul My Fancy Cake...


Ingrediente:
  •  3-4 linguri faina seminte de floarea soarelui (seminte crude, rasnite)
  • 2 mere
  • 50 g stafide
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1-2 linguri apa
pt ornat:
  • ce fructe vrem
  • stafide
Se face mai intai "blatul" : 1 mar se taie felii si se baga la robot impreuna cu stafidele si 1-2 linguri de apa. Se mixeaza bine, apoi se goleste compozitia intr-un vas si se amesteca cu faina din seminte de  floarea soarelui (2-3 linguri, cat cuprinde).
Se pregateste "umplutura" din: 1 mar, scortisoara + 1 lingura de faina din seminte de floarea soarelui.
Se pregatesc formele de briose, care e bine sa fie de silicon, pt ca nu se leaga  de margini si nu e nevoie de hartiute.
Se pune mai intai o lingura de "umplutura", se preseaza bine in forma de briose, iar peste ea se adauga o lingura de ".blat", care iarasi se preseaza bine. Se rastoarna forma/formele de briose pe o farfurie si se orneaza dupa preferinta.
Eu am ornat cu bucatele de piersici si ananas +stafide.
Foarte simplu si foarte sanatos!






10 comentarii:

  1. Eu am o nelamurire, cum arata faina de floarea soarelui ? Sint seminte macinate sau se gaseste de cumparat `? Din poze arata foarte delicioase, iar daca au gust de seminte de floarea soarelui, ma intereseaza...

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniela, iti spun cum am facut-o eu. Am pus la inmuiat pentru cateva ore, sau de pe o zi pe alta semintele de floarea soarelui CRUDE, apoi le-am bagat la robot si am mixat bine.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. seamana un pic cu biscuitii cu mar pe care ii mancam cand eram copii, tare buni erau!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super usor de facut si mult mai sanatoase decat cele obisnuite (coapte). O trec si eu in lista mea cu retete de incercat si sper sa nu treaca mult pana o voi testa! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Kadia...sa stii ca se aseamana putin...Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Danutza, intr-adevar, se fac usor...si daca le faci sub forma de prajitura, ca si Ligia, e si mai usor! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. sigur sunt foarte gustoase .e bine sa mai incercam si retete raw dar personal nu sunt deacord cu 100% alimentatie raw vegan.pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Sarah, chiar nu stiu cine ar putea sa tina toata viata o astfel de alimentatie....Hai ca depui niste eforturi si tii cateva luni, dar toata viata!? In timp ce zilnic treci si inhalezi diferite mirosuri de la restaurante, covrigarii, placintarii? Eu una nu as putea, clar. Si fara carne? Pai "leguma" mea preferata e carnea..:)))

    RăspundețiȘtergere