O mica particica din sufletul meu....

15 mai 2012

"Miere" de papadie




Sa ma iertati ca o pun asa tarziu, poate ca unele ati fi dorit sa o prestati, dar ramane pt la anu'.... Uite asa, m-am facut albinuta si am strans toata mierea din papadii in cateva borcanele... E o miere buna, buna, foarte ieftina si ce sa zic: e si usor de facut...Stransul florilor e mai greu, dar daca aveti un ajutor ca si mine, merge repede treaba..:)) Si chiar are gust de miere adevarata!!!! 

Ingrediente

  • aproximativ 1 kg de flori de papadii
  • 1,5 kg zahar
  • zeama de la o lamaie
  • 2 l apa
  • Portii: 0Portii: 0
  • Timp de preparare Timp de preparare: peste 120 minute

Mod de preparare

Alegeti flori din locuri cat de cat nepoluate, adica de pe la tara, din gradini. Spalati-le bine in cateva ape, apoi puneti apa la fiert. Cand fierbe, adaugati florile. Fierbeti 2 ore,la foc mediu pana lichidul scade considerabil.  Stoarceti florile intr-o strecuratoare, apasand bine, ca sa iasa toata zeama din flori. Siropul rezultat il puneti din nou la foc, adaugati zaharul si zeama de lamaie, amestecati bine si fierbeti iar vreo 2-3 ore, pana vedeti ca lichidul este legat, iar cantitatea se reduce la aproape jumatate. Oricum, mierea se mai ingroasa dupa ce se raceste. Puneti in borcane curate si dati la camara.




6 comentarii:

  1. Ce bine arata! Nu am probat niciodata!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc, Maya. La anul poti proba.Prin aprilie e sezonul papadiilor.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai adus aminte de copilărie. Mama făcea "miere" din flori de păpădie în urmă cu mulţi ani şi ce ne mai plăcea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai avut parte in copilarie de asa ceva. Eu doar acum i-am aflat gustul..:)) Pupici

      Ștergere
  4. Nu am gustat niciodata miere de papadie , dar sigur e gustoasa si sanatoasa !! Bravoooo!!!

    RăspundețiȘtergere