O mica particica din sufletul meu....

1 iunie 2012

Socata caramelizata



O socata racoritoare, dulce-acrisoara, cu gust puternic de caramel si soc. V-o recomand cu mare drag. Aceasta reteta o fac de cel putin 10 ani si pentru mine, e cea mai buna din cate am baut!.... 

Ingrediente

  • 10 flori de soc
  • 1 kg zahar
  • 20 g sare de lamaie
  • 1 lamaie
  • 10 l apa fierbinte (scoate mai repede aroma din soc)
  • Portii: 100Portii: 100
  • Timp de preparare Timp de preparare: peste 120 minute

Mod de preparare

Intr-o galeata de 10 l puneti jumatate din cantitatea de zahar, florile de soc trecute rapid printr-un jet de apa, sarea de lamaie si lamaia taiata rondele. Adaugati apa pana umpleti galeata, amestecand continuu, pana se topeste zaharul. Restul de zahar (500 g), il caramelizam pe foc si il stingem cu un pahar de apa. Lasam sa fiarba la foc mediu, pana se topeste tot caramelul, apoi il turnam in galeata si amestecam bine. Acoperim galeata cu un capac sau o tava si lasam la temperatura camerei  maxim 2 zile, dupa care strecuram sucul si il punem in sticle. Il pastram la rece.

29 de comentarii:

  1. Socata din aceasta nu am baut niciodata,cred ca este grozava,mai ales rece.
    La multi ani piciului tau drag.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place de doua ori dca e si caramelizata:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce idee buna, am tot facut socata, dar caramelizata inca nu .Cred ca e gustoasa tare, o sa incerc !

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu mă servesc cu un pahar!Ce noroc pe voi ca găsiți soc/socat...eu nici din greșeală:(.Arata bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi e plin.... Asta e unul dintre privilegiile vietii la tara...:)))

      Ștergere
  5. Pot sa mă servesc si eu ?Arata tare bine!Ce noroc ca aveți soc/socata...n-am văzut de o grămadă de ani!!Un weekend fain!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie sa fie absolut delicioasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce bine arata! cred ca e super gustos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, mie imi place enorm! Nu dau socata pe nici un suc din magazin.Pup

      Ștergere
  8. Ma gandesc deja ce gust bun are,,,,,yamiiii!!!pacat ca nu esti mai aproape.Pupp!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, incearca, daca iti place. Sunt sigura ca nu o sa fi dezamagita. Pup

      Ștergere
  9. Imi place tare mult socata! Anul acesta inca nu am baut :(. pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inca mai ai timp sa bei, pana se usca florile de soc...Pupici

      Ștergere
  10. yummy ce bine arata....imi place, am sa incerc. Multumesc pentru premiu! Pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Wow...............imi place teribil de mult socata dar din pacate nu i-am mai simtit savoarea de foarte mult timp.............dau o fuga pana la tine sa ma servesti cu un pahar.
    Pup si zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur, Maria. In vremea asta, am tot timpul socata in casa...Pup

      Ștergere
  12. O varianta tare interesanta . Sigur mi-ar placea pentru ca-mi place si socata si caramelul . Nu stiu daca mi se intampla doar mie , mi se incarca foooarte greu blogul tau , dar voi mai trece pe la tine pentru ca-mi place ca gasesc .

    RăspundețiȘtergere
  13. Hi there, I read your blogs daily. Your humoristic style is
    awesome, keep up the good work!

    Also visit my web site; rochii

    RăspundețiȘtergere