O mica particica din sufletul meu....

7 decembrie 2012

Carnati de casa

E pentru prima data cand ii fac eu singura, singurica. Adica dupa gustul meu. Si au iesit exact cum mi-i doream: nu prea grasi, nu cu prea mult usturoi, nu prea afumati, etc, etc. Sunt deliciosi. Nu am facut multi, pentru ca a fost mai mult proba si pt ca prefer sa-i mananc mereu proaspeti. Adica peste 2-3 luni fac iar, pentru ca nu e deloc greu, nici complicat. E extrem de simplu, iar daca mai ai un ajutor, toata treaba dureaza o juma de ora.

Ingrediente

  • 4 kg carne tocata de porc (proaspata, de la macelarie sau de la tara)
  • 1 kg carne tocata de vita
  • 1 capatana mare de usturoi sau 2 mai mici
  • sare, piper (dupa gust)
  • cimbru uscat (dupa gust)-- ii da o aroma ff buna (cam o lingura)
  • boia iute+ boia dulce - dupa gust (1 lingura de fiecare fel)
  • mate de purcel - tinute cateva ore in apa+bicarbonat+otet


  • Portii: 0Portii: 0

Mod de preparare

Pentru ca le-am luat gata tocate, nu a trebuit sa adaug eu grasime deloc, pentru ca aveau deja. Daca cumparati carne simpla, de porc sau vita, e nevoie sa o tocati si sa adaugati grasime proaspata.
Usturoiul tocat si condimentele se adauga dupa gust, apoi se amesteca bine bine.  Cu ajutorul masinariei speciale, umplem carnatii si  ii facem colac. Ii intindem apoi pana a doua zi pe o sfoara sau pe un lemn, intr-un loc mai racoros, ca sa se usuce. A doua zi ii afumam. Eu i-am afumat doar de pe o zi pe alta, ca nu-mi plac prea afumati, nici prea uscati sau tari. Daca ii tineti in congelator, nu e nevoie sa ii afumati decat o zi. Daca ii tineti in camara, afumati-i 2-3 zile.





21 de comentarii:

  1. Mamma mia, ce pofta mi-ai facut... As minca si cu ochii si cu gura, un cirnacior fript. Si mama taie porcul, vroia sa-mi trimita cirnaciori, dar nu pot primi, ca ma pun la granita sa platesc dublu, ca sa-i pot purta acasa... of, of... Pupici cu lipici si as minca si o bucatica de sorici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe noi nu ne-au verificat niciodata la bagaje de cate ori am iesit din tara...E drept ca nu aveam carnat la mine , ca poate il miroseau...:))

      Ștergere
  2. Minunati carnatii de casa! Peste vreo saptamana fac si eu :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai facut pofta!
    Sotul meu mestereste la carnati!Trebuie sa se apuce de treaba!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai ce de carnati aici! Mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmm! miroase a Craciun!! Normal ca ne-ai facut pofta! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Marturisesc ca eu personal n-am facut niciodata carnati,dar eram fascinata cand ii facea bunica,mai ales ca rezultatul era de vis !!!!asa si ai tai!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ehe, am tot visat la ei de cand i-ai pus pe bucataras. Eu pana la Craciun nu pap carnati de casa, ca n-am de unde, dar visez la ai tai ca sunt asa de buuuuni :D
    Pup:*

    RăspundețiȘtergere
  8. Ieri am făcut şi eu. Un deliciu cârnaţii făcuţi în casă. Recunosc că am avut un măcelar care s-a ocupat de preparare, dar tot după gustul meu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte buni sunt carnatii de casa! Si eu fac in fiecare an, dar nu ii afum ca nu am unde :(( Cred ca sunt deliciosi afumati! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ti-au iesit super.Abia astept sa-i fac si eu zilele astea.De 2 ani mi fac singura, nici nu se compara cu cei cumparati, ca sa nu zic ca aici nici nu gasesc ceva care sa aduca cu cei de acasa.
    Pupici si Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte buni trebuie sa fie carnatii!!!Yumyyy!

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga mea, iti doresc un Craciun fericit, plin de bucurii, sanatate si pace, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  13. Va doresc multa liniste sufleteasca, multa veselie si multe bucurii, cadouri frumoase, oameni dragi alaturi, bucate alese pe masa si multa iubire!

    Craciun fericit!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani ! Un an nou plin de bucurii si sanatate !!!
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  15. Iti ofer cu drag un premiu si te astept pe blog sa-l ridici! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. bravo tie pentru acesti carnati, dar te rog eu frumos, mai schimba imaginea, mancate ar mama, gata, sa tecem la cruditati mama draga, atata carne...
    aura

    RăspundețiȘtergere