O mica particica din sufletul meu....

14 iunie 2012

Supa de gaina a mamei





O supa foarte foarte gustoasa, facuta cu "ajutorul" unei gaini crescute la tara. Aceasta e supica de gaina cu galuste, facuta de mama mea si e cea mai buna supa de gaina! Daca nu credeti, incercati!..:)) 

Ingrediente

  • 1 gaina "taranca"
  • 2 morcovi mari
  • 1 ceapa mare
  • 1 radacina de telina
  • 1 radacina de patrunjel
  • 1 gulie(optional)
  • sare, piper
  • 3 cuburi knorr
  • 4 oua de casa
  • aproximativ 400 g gris(mai mult sau mai putin- depinde cat de mari sunt ouale)
  • Portii: 10Portii: 10
  • Timp de preparare Timp de preparare: peste 120 minute

Mod de preparare

Gaina se portioneaza si se pune la fiert in apa. Se spumeaza de mai multe ori. Cand e pe jumatate fiarta, adica dupa vreo ora, se adauga legumele curatate, dar intregi si condimentele. Se mai fierbe inca o ora-doua, depinde cat de batrana e gaina..:))
Cand carnea e fiarta si intra usor furculita in ea, se scoate afara, impreuna cu legumele.  Morcovii fierti se taie rondele mari si se calesc la foc mic in 3-4 linguri de ulei de masline.  Zeama rezultata de la calirea morcovilor se pune in oala cu supa (fara morcovi).
Ouale se bat spuma cu putina sare, se adauga treptat grisul (dupa nevoie) pana rezulta o compozitie ceva mai tare, suficient ca sa nu se imprastie cand o punem in supa, dar si suficient de moale pt a nu iesi niste galuste beton.
Cu ajutorul unei furculite se ia din compozitie si se pune in supa care fierbe la foc mediu. Furculita se introduce in supa, se tine 1-2 secunde, timp in care ea se va desprinde singura de pe furculita. Daca galustele nu raman ferme, ci se imprastie, mai adaugati putin gris in compozitie. . Fierbeti acoperit 5 minute, apoi stropiti galustele cu o cana de apa rece si fierbeti iar acoperit inca 5 minute.
Tipsuri:
  •  folositi furculita cand puneti galustele, astfel ele vor avea un aspect lunguiet si cu striatii si vor fierbe si mult mai repede!

 


21 de comentarii:

  1. Myaaammyyyy arata delicioasa!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, ce face mama are un un gust delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pune si pentru mine un castron maaare cu supa. E foarte buna! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buna,de cateva luni nu am mancat supa de gaina(de tara),de cand eram in vizita la nasa si avea gaina de la tara de la nasii cei batrani,,,,yamiiiii!!!dar cand ma intorc din concediu merg direct la piata,poate am noroc sa gasesc la tarani,,,,ca tare pofta mi-ai facut,,,,,,puppp!!
    PS:daca nu gasesc mai fac un CO si la tine,sa mananc supa,,,,,,hihi

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu trebuie sa incerc,stiu sigur,inca mai are cine sa imi trimita de la tara,cate o pasare!Supa fac mai rar,in schimb ciorba cu taietei de casaaaaa....
    O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa,draga mea!Ca la mama acasa e cel mai bine!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Orataniile alergate prin batatura sunt foarte bune,asa ca supa cu siguranta este delicioasa.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mmm, nici o supa nu-i mai buna ca supa asta! O ador!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place cum arata galustele tale. Mie nu-mi prea ies:((((((( Looks yummmiiiii

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu nu pot trai fara supa !!! As papa de 3 ori pe zi !! ;)

    RăspundețiȘtergere