O mica particica din sufletul meu....

11 septembrie 2012

Cuburi de gheata cu verdeata - pt iarna




Am mai prezentat o data aceasta metoda a mea  de pastrare a verdeturilor, dar o repet pentru cei care nu o cunosc. E al doilea an in care verdeturile le pun in modul acesta si nu le-as pune altfel nici gand, pentru ca e cea mai buna metoda de pastrare a culorii si gustului acestora. Sa nu mai vorbesc de aspect. Anul acesta, am adaugat si marar si leustean, verdeturi de care m-am indragostit vara aceasta.
Daca aveti un robot de bucatarie, treaba e gata in 3 minute. Daca nu aveti, atunci le tocati ff marunt si fin cu cutitul. Puteti pune separat ficare verdeata sau imbina 2-3 care stiti ca merg perfect impreuna la ciorbite, tocanite, sosuri, etc.
Ca verdeata, aveti de unde alege:
  •  patrunjel frunze, telina frunze (care merg perfect si impreuna), tarhon, marar, cimbru, leustean, busuioc, etc. 
Le spalati bine,( mararul, patrunjelul si leusteanul cu tot cu tulpini, care sunt foarte aromate, restul fara tulpina). Le bagati pe rand in robot, adaugand cateva lingurite de apa, pt a se mixa mai bine. Mixati-le bine, oprind din cand in cand robotul pt a cobori verdeata care s-a ridicat pe marginea vasului. Odata mixata, puneti-o in formele de gheata pe care le aveti pana umpleti cuburile, dara fara sa iasa pe dinafara. Adaugati 1 lingurita -2 de apa, cat sa treaca cu un milimetru peste verdeata. Apoi bagati formele la congelator pana ziua urmatoare, cand le veti scoate si le veti pune in pungute cu etichete, pt a le recunoaste la iarna.
Cat de usor veti scoate un cubulet din punga de la congelator la iarna si il veti arunca intr-o oala cu ciorba ? . Sau veti face placintele cu branza si marar "proaspat"?
Incercati si veti vedea ca nu o sa va para rau....

17 comentarii:

  1. Multumesc de idee, iubita ! Sigur patrunjelul il voi pune asa... deja mi-l imaginez cuburele verzi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. sa stii ca si eu ma tot tin sa fac asa minunatii...am vazut candva la Tv ca le combinau cu ulei de masline, apoi le inghetau in cuburi..pana anul acesta n-am avut congelator mai mare pt asa ceva, dar acum sper sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu ulei de masline nu am incercat...Ma tem sa nu-si schimbe gustul sau aroma.Daca incerci tu, sa-mi spui cum se comporta cand le vei folosi....

      Ștergere
  3. Foarte buna idee si buna metoda!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata grozav cuburile,imi place mult si culoarea!Foarte buna ideea,voi incerca si eu sa le pun asa.Multumesc!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce idee faina! Nici nu mi-a trecut prin cap ca pot conserva verdeata si in acest mod! :D Eu curatam frunzulitele de pe tija, le spalam bine, le lasam la scurs si apoi le punean in pungi la congelator. Da ideea ta parca suna mai bine :D

    RăspundețiȘtergere