O mica particica din sufletul meu....

9 septembrie 2012

Zacusca de ciuperci


Aici, pe paine wassa, facuta de mine...



E ataaaat de buna si are o culoare ataaat de frumoasa ca nu cred sa apuce luna octombrie in pivnita. Poate borcanele goale. Nu ma credeti? Incercati-o! Asa-i ca seamana cu dulceata de caise? 

Ingrediente

  • 2 kg ciuperci (eu am pus de padure, din congelator)
  • 1 kg ardei capia galbeni (ei ii dau culoarea asta de vis)
  • 2 kg gogosari rosii
  • 1 kg ceapa
  • 600 ml ulei
  • 800 ml pasta de rosii sau bulion
  • sare grunjoasa, piper
  • 6 foi dafin
  • 1 capatana usturoi
  • 1-2 ardei iuti
  • Portii: 1Portii: 1
  • Timp de preparare Timp de preparare: peste 120 minute

Mod de preparare

Gogosarii se coc, apoi li se ia pielita. Ardeii si ceapa se curata. Mie la zacusca imi place sa simt legumele in parte, asa ca le toc mai grosier. Eu am facut treaba asta foarte bine cu robotul si am terminat rapid rapid. De obicei, robotul toaca ff marunt, ca un fel de pasta, dar eu am smecheria mea. Folosesc doar functia puls/turbo, oprind aparatul tot la 2-3 secunde. In 10 secunde e gata o tura de legume si arata exact ca si cele tocate cu mana.
K, mai departe. Cand legumele sunt tocate, le punem la calit, nu prajit, in ulei. Separat!!! Ceapa cu 150 ml ulei. Ardeii si gogosarii cu 200 ml. Ciupercile cu 200 ml. Amestecam din cand in cand.
Cand ardeii/gogosarii si ceapa sunt caliti (asta dupa vreo ora) la foc mediu spre mic, le punem impreuna la calit intr-o oala mare, moment in care adaugam si ciupercile (daca sunt prajite deja, dar incercand sa nu le ardem ci sa le pastram culoarea alba). Mai lasam la fiert 50-60 de minute. In acest timp adaugam usturoiul tocat si condimentele. Cu 10 minute inainte de a fi gata adaugam bulionul. Mai lasam sa dea cateva clocote impreuna, apoi oprim focul, punem zacusca in borcane curate si le bagam la cuptor, la 180 grade, pentru 1 ora. Le lasam in cuptor pana a doua zi, sa se raceasca incet. Pofta buna!




17 comentarii:

  1. Cred ca e foarte buna si intr-adevar culoarea e de vis. Eu am o alta reteta cu ciuperci, foarte buna si aceea insa anul trecut mi s-au acrit cateva borcane si anul acesta n-am mai facut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am patit asa anul trecut, la alta zacusca, dar a fost din cauza ca in camara mea era cam cald....

      Ștergere
  2. Zacusca cu ciuperci este preferata noastra!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce delicios trebuie sa fie! Poftesc si eu la zacusca cu ciuperci si tare ma tem ca o sa raman cu pofta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce fain arata , mi-ai facut pofta , o sa merg sa desfac un borcan de zacusca de vinete in lipsa de zacusca de ciuperci . Trebuie sa incerc si eu , macar o portie mica .

    RăspundețiȘtergere
  5. e delicioasa!!! Poate reusesc sa mai fac si eu anul acesta :(

    RăspundețiȘtergere
  6. De cand poftesc la zacusca cu ciuperci si cred ca voi face si eu!!! Arata grozav de bine!! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Zacusca de ciuperci e prefereta mea !!! ;)

    RăspundețiȘtergere